tisdag 22 maj 2007

Sprutan

Var ner till husläkarna idag för att mamma ville att jag skulle vaccinera mig mot Hepatit A och B innan vi åker till Bulgarien. Jag hatar att ta sprutor, det är så obehagligt. Men mamma hade övertalat mig att det är bra att ta spruta mot hepatit (vilket är sant), och sedan så sa hon att det bara är en spruta. Men när jag kom ner till husläkarna så får jag reda på att det inte bara är en, utan det är tre sprutor! Så nu ska jag ner nästa vecka igen för ännu en spruta.

Eftersom jag inte gillar sprutor frågar jag alltid om det gör ont innan så jag kan ställa in mig på om det kommer göra skitont eller inte. Men varje gång man frågar får man svaret: "Som ett myggstick ungefär". Myggstick up your as! Det säger de jämt, och det stämmer aldrig :p

Efter sprutan idag svimmade jag nästan, fick blodtrycksfall och det blev svart framför ögonen. Jag är en sån vekling som inte ens kan ta en spruta utan att nästan svimma :p Samma sak hände när jag tog blodprov förrut:p Och tänk er att jag ska bli sjuksyrra och sticka andra när jag inte ens klarar av att andra sticker mig:p Haha, men jag kanske klarar mig från att svimma nästa vecka:p

3 kommentarer:

Marängen sa...

Stackars dej som måste ta sprutor :(

Men det är bra sen när det är över :)

puss (L)

jlmj sa...

Hehe, jag förstår dig fullt. Att ta sprutor är hemskt. Jag lyckades tillochmed "prata sönder" en sjuksyster för några år sen. Hon blev så nervös av ALLA mina frågor, så hon var tvungen att hitta en ny sjuksyster...
Puss o kram! =o)

Tildie sa...

Du gör faktiskt rätt i att vaccienra dig. Så dumt att inte göra det. Det är en billig försäkring.

Du borde även vaccinera dig mot TBE. Det känns knappt och går jättefort, lovar. Det är två sprutor första året, och sedan en året därpå och sedan en vart tredje-femte år. TBE är grymt farligt, kan man få bestående hjärnskador av. Tänk att få hjärnskador av en fästing! Sjukt!