fredag 25 maj 2007

Snart över

Den här månaden har många av mina inlägg handlat om hur fort tiden går, och hur kort det är kvar i skolan nu. Hur kort tid det är tills vi tar studenten ( idag är det 14 dagar kvar). Jag vet att det är tjatigt att läsa om, men den här månaden har man gång på gång slagits av hur lite det faktiskt är kvar, och att snart är dem tre åren över som har varit dem jobbigaste åren av mitt liv.

Det man har tänkt gällande studenten är att det ska bli kul, men man har inte riktigt förstått att efter studentdagen är det sommarlov. Efter studentdagen kommer vi aldrig komma tillbaka till Roden mer, vi i klassen kommer inte längre träffas varje dag. Man kommer inte längre kunna irritera sig på dem som jag brukar irritera sig på, och man kommer inte kunna skratta med dem i klassen längre. Man kommer tappa kontakten med många, vilket är lite tråkigt.

Men samtidigt har man ett nytt liv framför sig, som säkert kommer bli jättekul, men det känns alltid konstigt att överge något som man är så van vid för att börja på något nytt.

Förresten så fick man reda på idag att det blir MVG i historia B-kursen :D

2 kommentarer:

Marängen sa...

Jag håller med om allt du säger, det stämmer verkligen :)

Men det ska bli skoj att börja vårt "nya liv" i Uppsala ;)

Men först ska vi ha de grymt i Bulgarien ;)

puss (L)

Tildie sa...

Fel. Du har inte sommarlov längre. Nu är du arbetslös, fram tills du kommer in på nästa skola.

Puss & Kram!