tisdag 3 april 2007

Är du tjock? Det har jag inte märkt:p

Ibland är det svårt att veta vad man ska säga när någon vräker ur sig: "Jag ska banta eftersom jag är tjock". Jag får oftast en impuls då jag vill säga: "Men du är ju inte tjock". Men vad ska jag säga när personen faktiskt är det?

Jag kan ju inte säga att hon inte är tjock när både hon och jag då vet att jag ljuger. Oftast så brukar man kunna säga att de inte är tjocka just därför att de inte är det. Men när det uppstår situationer då jag tvingas ljuga om jag öppnar munnen så låter jag bli att öppna den, eftersom jag inte vill stå och säga saker jag inte menar. Men när du ändå tvingas svara på någons kommentar om att dem är tjocka och man inte kan säga emot och jag inte vill ljuga, vad gör man då?

Jag jobbade idag med barnen och vår präst tittade förbi. Vi hade lite fika framdukat men hon tackade nej och sa att hon bantade för att hon var tjock. Hon är ju inte så stor att man tänker fetto när man ser henne, men hon är stor. Men vad svarar man?

Jag försökte skoja bort det med att du kanske inte behöver banta just idag när vi har så gott fika, men hon tackade då artigt nej. Det kändes lite elakt att indirekt hålla med om att hon var tjock, men jag tror att jag klarade mig ur situationen ganska bra. :p

Inga kommentarer: