söndag 15 april 2007

Dem konstiga barnen

När Sandra och jag skulle gå och handla igår träffade vi två konstiga barn. Klockan var runt 20.00 och vi tänkte att vi skulle gå till Presskiosken och handla. När vi kom fram såg vi två ungar, två killar som inte kan ha varit äldre än fem år, sittandes utanför dörren. Vi går fram för att kolla om de har öppet, men tyvärr var det stängt, men då började ungarna att prata med oss.

De satt och pillade upp gallret på "brunnarna" som är på marken, de letade efter pengar. Den ena av ungarna tittar upp på oss och säger: "Kolla vad jag hittade" och håller upp en enkrona. Sandra säger då något i stil med att det var roligt för honom och att han nu kunde köpa tuggummi. Men han slänger ner kronan genom gallret igen. Jag frågar då varför han gjorde så, och han svarade då att han skulle ha den där så att han inte skulle handla upp den. När jag sa att då kanske någon annan tar det, pillrar han upp gallret igen och tar upp kronan och vräcker ur sig glatt: "Titta jag hittade en till!"

Sandra och jag gick därifrån lite skrattandes, för att bege oss till Stinsen för att handla, och efter oss lämnade vi en glad liten kille som hittat samma krona två gånger, utan att veta att det var samma krona.

1 kommentar:

Tildie sa...

Vilka små underliga barn.