onsdag 25 april 2007

Lunch på Nisses

Vi hade tagit ut filosofiböckerna och gjorde oss redo att gå till dagens första lektion, men väntade lite eftersom vi var lite tidiga. Och då ser jag att våran lärare är sjuk. Sandra får panik, eftersom hon egentligen kunde varit hemma och sova då, eftersom hennes andra lektion inte börjar förrän 13.10. Jag börjar skratta åt henne, för att hon skulle få sitta och vänta så länge, men lektion skulle ju bara börja en timme senare, trodde jag. Precis då kommer Chris och säger att vi inte har någon engelska och jag skulle då inte börja förrän 14.30. Då blev det Sandras tur att skratta åt mig som skule få vänta ännu längre:p

Vi bestämde oss då för att gå ner på stan och kolla lite i affärerna. Sandra hittade en bikini och jag köpte min bästiga hårspray:p När vi var där nere så tänkte vi att vi skulle äta där också istället för i skolan. Vi började leta café. Först gick vi in på ett men det såg så tråkigt ut, så vi gick till Tösses men de hade inga pajer. När vi vandrat ut därifrån såg vi ett café som vi aldrig sett förrut, det hette Fik 1, så vi gick in dit. Vi började fråga vad de hade för pajer och vad för slags mackor de hade, men det fanns inget som passade oss, så vi gick därifrån också :p Det slutade med att vi hamnade på Nisses ;p Vi satt där ett bra tag och pratade och skrattade högt. Och de som jobbade där bara tittade på oss och skakade på huvudet ett flertal gånger. Efter vi ätit så köpte vi även en glass på Nisses också. Vi åt så himla mycket att när vi skulle gå därifrån så kändes det som om vi var gravida i åttonde månaden! :p

Sedan var det bara att bege sig tillbaka till skolan för våra första lektioner på dagen, som började för mig 14.30. Det här har varit den slappaste skoldagen på evigheter!

1 kommentar:

Marängen sa...

haha, fan va mycket vi åt :p

Men nu får vi aldrig visa oss mer på fik (lik) 1. hahaha :p

puss (L)