söndag 29 april 2007

50-årskalas och blöjor

Igår var jag på min farbrors 50-årskalas, det var riktigt roligt. Festen hölls i Uppsala slott. Det var en riktigt fin middag, alla fick en bordsdam respektive bordskavaljer, och man fick inte heller välja vem man ville sitta brevid. Men jag fick en relativt snäll snubbe:p

Det blev mycket skratt på festen och lite buggande från min och Sofias sida;)

Vi kom hem runt 01.30 och gissa vem som skulle upp och jobba dagen efter (alltså idag). Jo jag skulle börja klockan 07.00, men bussen går 06.00 från Rimbo. Alltså fick stackars jag gå upp klockan 05.00 för att hinna med :p

Men det var faktiskt roligt att jobba idag, jag har börjat få göra lite mer saker själv nu. Jag böt t.ex. blöja helt själv på några patienter! Victory! :p
Jag har även blivit kallad Pitt-olle av en patient som inte är så fin i munnen. Sedan har jag fått höra att jag ska hålla käften av en annan. Jag har även fått skälla ut en patient, för hon var så dum, men hon blev lite snällare efter det, och betoningen ligger på liiiiiiite! :p

Det har varit kul att jobba lite idag trots att jag inte fått så mycket sömn. Men jag tror att jag ska gå och lägga mig hyffsat tidigt ikväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att ni hade skoj på festen :D

Och jag MÅSTE träffa den där kärringen nån gång. hahahaha, jag kommer dö av skratt :p haha

puss (L)