tisdag 17 april 2007

En massa strul

Det blev lite struligt idag, och jag är rädd att jag inte kommer få några fler helgjobb på ros. Det finns två personalansvariga på ros, Anica och Linda. Jag pratade med Linda sista dagen på min introduktion och hon frågade om jag kunde jobba lördagen den 24 april. Och jag kunde inte komma ihåg att jag hade något inplanerat då så jag sa att jag kunde. Men saken är den att den 24 april är en tisdag. Så jag ringde till Linda idag och frågade när jag egentligen skulle jobba och då svarar hon den 28 april, som är en lördag, men då har min farbror sin 50-årsfest, vilket jag har vetat om i flera veckors tid om inte månader. Så då sa jag att det krockade med min farbrors 50-årsfest, då lät hon sur och sa att om man är vikarie så måste man låta jobbet gå före. Jag förklarade snällt då att detta kunde jag tyvärr inte hoppa över. Sedan så frågade hon om jag kunde jobba nu på torsdag istället, men det gick inte heller eftersom jag går i skolan då. Sedan sa hon att jag istället ska ringa varje vecka när jag kan och kolla om det finns något pass jag kan jobba på, så de slipper ringa till mig. Efter det sa vi hejdå och la på.

Ungefär 5-10 minuter senare ringer Anica upp mig och låter snäll men samtidigt besviken. Hon sa att om man lovar att man kan jobba och sedan struntar i det för att en fest dyker upp så kan man inte jobba där. Och dår försöker jag förklara för henne att Linda sagt fel datum till mig och att hon skrev en lapp till mig där det stod lördagen den 24 april, inte den 28 april. För egentligen så har jag ju lovat jag ska jobba den 24 inte den 28. Sedan försökte jag förklara att om hon sagt den 28 hade jag vetat att vi skulle bort och sagt nej redan från början. Hon lät då lite mindre besviken, men det var ändå inte riktigt bra, hon sa något i stil med att hon förstod och att vi skulle höras av mer senare.

Men det kändes ändå inte riktigt om hon godtog det jag sa riktigt. Om de ska ringa in någon vikarie i fortsättningen ligger ju jag längst ner på listan, de kommer ju ringa till mig om de verkligen inte kan få någon annan. Det kommer kännas jätte konstigt när jag kommer dit sen, för jag tror inte att de gillar mig något vidare just nu, men det var ju faktiskt inte jag som gjorde fel. Jag får väl göra som Linda sa åt mig, ringa varje vecka och säga att jag kan jobba och se om jag får något mer jobb innan sommaren.

3 kommentarer:

Marängen sa...

Jobbigt att det blev sådär, tycker synd om dej. Men jag är säker på att allting fixar sig ändå :D

puss (L)

Tildie sa...

Vilka jäkla kärringar. De kan ju inte bli sura på dig för deras eget misstag. Ring och ligg på nu, syrran, visa att du är fan så mycket bättre än de nu inbillat sig!

Kramar!

TodiGreen sa...

Där måste jag säga att dom hade fel, jag har också jobbat som vikarie inom vården och det är så att när man är timvikarie har man rätt att säga nej utan att dom ifrågasätter eller frågar varför.
Så stå på dig, du hade rätt ;)