fredag 30 mars 2007

Den grymma studentfesten!

I onsdags var det studentfest. Vår studentfest. Temat var "Oj, jag kom fel".

Temat på studentfesten innebar att man i princip var tvungen att klä ut sig, eftersom om du inte klätt ut dig så hade du ju kommit rätt och förstört temat. Många i klassen hade svårt att komma på vad de skulle klä ut sig till, precis som jag och Sandra hade. Först tänkte vi klä ut oss till några ur frälsningsarmén så att vi kunde sjunga deras pärleport-låt, men sen kom vi på att de har så fula kläder:p Efter många om och men bestämde vi oss för att vara hiphoppare:p

Alla i klassen hade klätt ut sig, och jag tror att alla i b-klassen, som vi hade studentfest tillsammans med, också hade klätt ut sig. När vi skulle gå från tunnelbanan till festen så tittade alla på oss, eftersom vi var utklädda till en massa olika saker. När vi stod utanför Moatjé så kom det några riktiga hiphoppar-killar fram till mig och frågade vad det var vi höll på med, och då svarade jag att vi är ju utklädda och att det var studenfest. Jag hoppas de inte tog illa upp att jag var utklädd till dem:p

Under middagen så satt vi klassvis, ett A-bord och ett B-bord. Det blev lite battle om vilken klass som höll mest tal, men det var roligt ändå, speciellt när Andreas kom med sina teman hela tiden, som kortspel och rosa linjen:p

Jag och Sandra dansade som tokar:p När det kom en hiphop-låt så försökte vi få till några snygga hiphop-moves, men jag vet inte riktigt om vi lyckades:p När jag sa saker som "Yoo Bro", så sa Sandras åt mig att sluta för att det lät så dumt:p

Men det var jättekul, alla i klassen var uppe och dansade minst en gång, till och med Jossan var uppe lite och visade sina danskunskaper ;p

När det var dags att åka hem vid 03.00 så gick vi lite vilse, så Bosse fick komma och hämta oss inne i stockholm vid centralen. Och Jenny som hade skavsår var jätte glad att vi slapp gå ända till tekniska därifrån. När vi var hemma vid 04.00 så var det bara att gå och duscha för att sedan gå och lägga sig. Efter 4 timmars sömn var det bara att gå upp igen och bege sig till skolan.


Så här såg vi ut som hiphoppare:





1 kommentar:

Marängen sa...

Ja, det var fan skitkuul :D Å du & Jag var sjukt snygga som hiphopare ;) haha :p

pusspuss (L)