torsdag 15 mars 2007

En Trip Till Universitetet

Nu vet jag var och hur jag kommer att spendera de tre kommande åren i mitt liv. Vi var till Uppsala unvisersitet idag, jag kollade då på sjuksköterskeprogrammet. Det var ganska trevligt inne i byggnaden och det verkar vara ett bra upplägg på utbildningen. Vi fick höra en student berätta om hur det var att gå på programmet och en annan som var sjukskötare berättade om själva arbetet man gör efter man tagit examen. När jag satt och lyssnade på allt detta, så kändes det rätt ;)

Efter vi lyssnat om hur det är på sjuksköterskeprogrammet och hur allt fungerar skulle vi gå till Östergöta nation. Jag hade inte riktigt förstått vad nationer är för något egentligen, men nu när jag fått reda på lite mer, så verkar det sjukt kul ;p

Det känns iallafall som om man har koll på läget nu, och studentlivet i Uppsala verkar inte alltför tråkigt :p

1 kommentar:

Marängen sa...

Det kommer bli bra de där, syster Amanda :p

Fortsätt samla på dej ködagar så blir de ännu bättre ;)

puss(L)