måndag 5 mars 2007

Ingenting blir bättre av det

Egentligen blir ju ingenting bättre av att gnälla över hur jobbigt man har det. Det förändrar ingenting alls, situationen kommer fortfarande vara den samma efter de små gnälliga kommentarerna. De gör absolut ingen nytta alls.

Men ibland måste man få gnälla lite och få ur sig allt. Få ur sig all frustration. Det kan ibland kännas bättre efteråt, och man orkar lite bättre än innan. Men ibland måste man passa sig, för om man gnäller för mycket så orkar ingen tillsist lyssna. Ingen orkar höra på en som tjatar och gnäller, det blir för mycket och man står inte ut.

Igenting blir ju egentligen bättre för att man gnäller, det viktiga är att hela tiden försöka tänka positivt. Och jag hoppas verkligen att jag sjäv inte är en gnällspik, för det är verkligen ingenting jag vill vara.

1 kommentar:

Marängen sa...

Haha, jag vet vem jag tänker på iaf :p