fredag 9 mars 2007

Problem i det vardagliga talet

Ibland har jag perioder då jag inte kan prata. Jag tappar ord, använder ord som inte passar in i sammanhanget och jag vänder på meningar. Detta kommer och går, men nu verkar det som om jag är inne i just en sådan period.

Idag så pratade vi om vår lärare som har en adopterad son, och detta skulle jag berätta för Daniel och Renée, fast jag vräker ur mig: "Han har en importerad son". Efter jag sagt detta hör jag hur konstigt det lät och blev tyst, sedan bryter jag och Renée ut i skratt och Daniel tittade på oss som om vi var dumma för att sedan själv börja skratta.

För ett tag sedan så frågade jag Sandra: "Vad heter en sån där som man skriver ut papper ifrån datorn?". Sandra tittar på mig som om jag är dum och svarar: "Vadå menar du en skrivare eller?". Och när jag svarar ja, så börjar hon asgarva åt mig:p

Så som ni ser så har jag lite problem med att prata, jag hoppas att det går över snart :p

1 kommentar:

Marängen sa...

HAHAHAHAHAHAHA, synd att jag inte var där när du sa importerad son, haha :p
Fast kommer klart och tydligt ihåg när du frågade mej om den där grejen som skriver ut papper från datorn :p hahaha