onsdag 14 mars 2007

Vilket första intryck!

Det blev lite fel idag, men jag tror det gick bra ändå.

Jag var till Ros idag i Norrtälje på min långa håltimme mellan 11.00 och 14.30, jag skulle på en jobbintervju. Personen jag skulle träffa hette Annica Olsson, hon hade förklarat för mig att jag skulle gå in genom huvudentrén och sedan ta hissen till första våningen. När jag kommit in genom huvudentrén gjorde jag som hon sa och ställde mig i hissen och tryckte på knappen som visade nr. 1. Våning 1, tänkte jag, men det var helt fel, eftersom entrévåningen hade nr 2 och då hade ju egentligen våning 1 nr 3.

När jag steg av på fel våning, som jag trodde var rätt, ringde Annica och frågade var jag var, och jag svarade våning 1 vid hissarna. Och då säger hon: "Men du är ju inte här, Var har du tagit vägen?" Och då svarar jag att jag inte vet lite förvirrat. Sen börjar hon fråga mig om jag ens har kommit till rätt byggnad, om jag kanske inte råkat åka till norrtälje sjukhus istället. Men tillsist kom vi fram till att vi båda skulle åka till entréplanet, vilket var ett lyckat beslut.

När jag väl träffade henne på entréplanet, försökte jag skoja bort det hela med att jag faktiskt har jätte dåligt lokalsinne. Jag vet inte riktigt vad hon fick för första intryck av mig, men jag tror att det gick bra ändå, även att jag verkade vara mer virrig än vad hennes patienter är! :p

2 kommentarer:

Marängen sa...

Jag är säker på att de gick bra ändå :D Hoppas de blir nåt jobb :)

puss (L)

Marängen sa...

Ja är säker på att de gick bra ändå :D hoppas de blir nåt jobb :D

puss (L)