fredag 29 juni 2007

Kul att diska

Det är konstigt egentligen. Det är konstigt att så fort ens föräldrar inte är hemma så är det roligt att diska, plocka upp och städa. Det är konstigt att något så tråkigt kan bli kul bara det inte är påtvingat.

Jag tycker det är roligt att fixa till i köket när det är rörigt. Man ser skillnaden och ser hur fint man har gjort och det känns bra. Men det är absolut inte roligt att fixa och snygga till när mamma eller pappa är hemma. När man är hemma själv kan man göra det när man känner för det och man behöver inte göra det när någon säger till. Det är skillnad. Jag har precis satt på diskmaskinen och snyggat till i köket.

Men nu ska jag ta och leta lite i kylskåpet efter något gott att dricka innan Sandra kommer :)

1 kommentar:

Tildie sa...

Jag vet precis vad du menar. Samma sak för mig förut, samma sak nu när inte Mårten är hemma. hehe

Kramkram