torsdag 28 juni 2007

Jag kan inte hålla käften

Jag hatar när man bråkar med någon och man säger saker som man inte borde ha sagt. Jag bråkade med pappa idag, och han sa saker som fick mig att bli väldigt arg, och jag kom inte på något annat att säga än en dum sak. Jag visste redan innan jag sa det att det var elakt och orättvist av mig att säga så, men jag kunde inte hejda mig. Och efteråt var det bara en tanke som gick runt i mitt huvud och det var: "Varför sa jag så för?!".

Det var inte direkt något allvarligt vi bråkade om och pappa är inte heller arg längre, men jag kan inte låta bli att bli irriterad och frustrerad på mig själv när jag inte kan hålla tyst när jag blir arg. När jag blir riktigt arg har jag svårt att kontrollera mig, och det är inte alltid så bra. Ilska är inte en av mina bästa egenskaper direkt.

Inga kommentarer: