söndag 3 juni 2007

Den snälla taxigubben

Marcus och jag var ute och gick igår. Vi gick från Asplund mot motsatt håll från Rimbo, så vi gick på dem där krockiga vägarna. Vi började gå runt 19.45. Vi gick och gick tills vi kom på att vi skulle vända, då var klockan 21.40. Så då var det bara att gå tillbaka samma väg som vi kom. Under hela tiden vi gick åkte en taxi förbi flera gånger. Och han körde fort. Vi tänkte att de måste vara något fel på den där jävla taxin. ´

När vi gått ungefär en timme på hemvägen, kom han igen, men den här gången stannade han. Han sa att han kört förbi oss minst 7 gånger och undrade vart vi var på väg. Då sa jag att vi skulle till Asplund och då sa han att vi kunde få åka med gratis, han tyckte väl synd om oss eller något sånt. Så vi hoppade in och blev avsläppta nästan utanför Marcus hus. Om han inte hade stannat hade vi fått gått minst en timme till. Vilket jag tyckte var skönt eftersom jag gått barfota i två timmar eftersom jag hade fått skavsår av mina skor:p

Inga kommentarer: