måndag 1 januari 2007

Nyår med Karma Chameleon

Nu har det nya året tagit sin början, och infriandet av det var riktigt roligt hemma hos Jill. Jag och Sandra tog kontrollen över festen i början och körde singstar. Det är hur sjuktkul som helst, även om man inte kan sjunga.

Men det bästa igår var när jag, Sandra och Maja var i lag mot Jocke och Fredrik. Vi spelade Med andra ord, och det är precis som det låter, man ska förklara ett ord för sina lagkamrater utan att avslöja ordet, och sedan ska de andra gissa vilket det är. Killarna hade aldrig spelat spelet förrut, och det gick inte alltför bra för dem. Vi vann överlägset första gången. Sedan andra gången så vann vi med ännu mer. Det var kul:)

Den bästa partylåten är karma Chameleon med Culture Club. Det är nog den bästa låten som gjorts, den kan man spela vid alla tillfällen, och den ägde igår :)

4 kommentarer:

jlmj sa...

En nyårsfest som hette duga. Vilken natt, vilken fest. Men jag tror att jag måste öva lite på att förklara saker, så att jag kan få revansch på spelet någon gång! =o)

Puss&kram!

Lady Starduck sa...

Det var grymt skoj! ;)

Hehe.. ha det toppen vännen!
Puss o kram!

Sebastian sa...

Tjohej så du har blivit med blogg nu också, trevligt :) Grupptryck är en bra sak ibland eller hur? :D

Jag kan trösta dig med att jag är precis lika virrig som du.. Har försökt med kalender men jag både glömmer att skriva och titta i den :P

Får man gissa att dina förklaringar till orden var ungefär "det är en sån där shoosh-swoosh" (viftandes med händerna)? :D

kram

Marängen sa...

ja, det var en riktigt trevlig nyårsafton :D
nåt som jag inte tror var lika trevligt var våran sång, men va fan, haha :p kul va de iaf :D

å karma chameleon e den bästa låten, någonsin ;)

pusspuss (L)