onsdag 10 oktober 2007

Vill inte, Vill inte

Sitter här och försöker plugga. Håller på med hemtentan. Jag har bara en enda fråga kvar, men för att kunna svara på den måste jag läsa över 60 sidor i boken och sedan analysera det. Egentligen borde jag vara motiverad eftersom det är sista frågan, och om jag gör den så är den ju klar sedan. Men det har snarare motsatteffekt. Jag tänker istället att jag borde hinna göra den frågan senare och att jag kan gå och titta på tv nu. Men jag vet att jag inte har tid att göra den senare. Eftersom jag måste plugga till tentan och de praktiska proven senare.

Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att ta sig i kragen och sätta sig ner och skriva. Jag hatar när det blir så här. Jag kanske helt enkelt ska sluta plugga för idag och försöka se om jag har motivation imorgon.

Men jag skulle ju helst vilja ha klart den ikväll. Fy vaf jobbigt livet kan vara ibland. Jag hatar att ha så mycket dumma skolsaker att göra!

1 kommentar:

Anna sa...

Bit ihop o le my friend