tisdag 9 oktober 2007

Borr och runda frågor

Idag hade vi seminatium i bemötande. Invandrarkillen, 31, i vår grupp missförstår allt. Inget ont om invandrare, jag har absolut ingenting emot dem, men det är bara jobbigt när vissa missförstår allt. Han svarade konstigt på alla frågor som läraren ställde, och hade världens längsta utläggningar. Ingen förstod någonting alls.

I sina kilometerlånga utlägg pratade han om borr- och runda frågor, vad nu det betyder. Det jag tillsist förstod var att när han sa runda frågor, menade han när man försöker komma runt ett ämne med frågor, utan att ställa den egentliga frågan rakt ut. Men borr frågorna har jag inte ritkigt kommit på vad det var :p

Sedan idag har ajg fått införskaffa mig en ny plattång. Min gamla la av i morse när jag höll på platta håret. Hann bara med ena sidan:p Så jag fick sätta upp håret i en lite bulle i bak och låtsats som jag hade tänkt sett ut så:p Men jag hittade en exakt likadan som min gamla, då blev jag glad:D

Inga kommentarer: