tisdag 11 september 2007

Venprov och en bra dag

Det har varit en askul dag idag. Den började med att vi skulle lära oss ta venprover (alltså blodprov) på KTC, som ligger på akademiska. Först fick man sticka på en dockarm, som sprutar ut "blod", eller rättare sagt vatten som är rödfärgat. När man sticker in nålen och sedan sätter på provröret kommer det alltså blod i röret! Det var så himla kul:D

När vi kände oss halvt säkra på det så fick vi sticka på varandra. Eftersom jag är stickrädd fick ingen sticka på mig, men jag fick sticka på en tjej i min basgrupp. Hon var väldigt svårstucken, eftersom man knappt kunde se kärlen. Både jag och en annan tjej som stack henne, misslyckades, men det var roligt ändå!

Vid 14.00 drog jag och Anna ner på stan, och skulle handla lite. Jag hittade inte riktigt det jag skulle ha, men handlade ändå en sak som jag inte skulle ha :p När vi bestämt oss för att köpa glass så kom Reneé och hakade på. :) Det hade även börjat regna så vi åt vår glass i spöregn, men vi stod under tak :p

Därefter var det ICA som gällde, så vi gick i spöregn till Luthagens Livs, och handlade lite. Sedan fick man gå hem i ännu mera regn. Så när man kom hem var man måttligt blöt:p Nu hänger kläderna för att torka och snart ska jag sätta mig framför teven med en kopp te. :)

Inga kommentarer: