måndag 3 september 2007

Nya intryck och vuxenpoäng

Det är många olika intryck och tankar just nu. Jag skulle bara vilja skriva ner allting, berätta för någon. Men det är så mycket på en gång att jag inte vet var jag ska börja, eller vad jag vill säga. Om jag väl börjar, så ser ingen annan det på samma sätt som mig. Därför vet jag inte vad jag kan säga eller skriva som blir roligt eller intressant att läsa eller höra för någon annan. För mig är det betydelsefullt och roligt, men kanske inte för någon annan som itne varit där, som inte delar alla nya intryck med mig.

Det mesta är nytt just nu, staden, skolan och hemmet. Jag bor inte hemma längre, hur sjukt är det inte att säga så? Att svara att man bor i Uppsala och att man precis har flyttat hemifrån, när någon frågar var man bor eller kommer ifrån, är sjukt.

Förresten så har jag samlat lite vuxenpoäng nu, jag har bestämt mig för att skaffa ICA-kort och så köpte jag toalettpapper idag. Det är väl vuxenpoäng om något att köpa toapapper! För vem köper det om man bor hemma? - Alltså är jag ett steg närmare till att bli vuxen på riktigt.

Inga kommentarer: