tisdag 20 februari 2007

Roligt i "Tjuvlyssnat"

Jag fick en asrolig bok av min syrra i present. Här är några roliga tjuvlyssningar från boken:

Stockholms Jazzfestival
(Man~30 står inne på toaletterna och pratar sluddrandes i telefon.)
Mannen: Tjenare! (Paus) Nä, vi är på det här vad heter det? stockholms....hmmm...Jazzfestival. (Paus) Vi har väl tagit oss ett par öl. (Paus) Var jag är? Jag står i pissoaren, HA HA!
Man ~60(uppklädd och irriterad): Nä, det gör du inte! Det där är handfatet...


Götgatan, utanför Bruno-gallerian
Man~30 #1: Shit alltså, min morsa tjatar så mycket om alla som fått barn, som att jag också borde skaffa
Man~30 #2:Åh, men ligg med din tjej så blir det ju en bebis, det är ju hur lätt som helst.
Man 1: mmm, men vadå liksom, läskigt.
man 2: hmm, hade inte ni skaffat katt förresten?
Man 1: Ja, men den är ju kastrerad!

Åre torg
Tjej 1: Killarna vi träffade igår verkar ju rätt smarta. De går på KTH liksom!
Tjej 2: Jaha. Är det en ny drog?

2 kommentarer:

TodiGreen sa...

KTH... ja det är en drog!! :D

Lady Starduck sa...

Hehe... skulle precis säga något i stil med Todi! ;)
KTH... Det ÄR en drog! En tung drog. :P