tisdag 6 februari 2007

Frisörskräck

Jag har utvecklat en ny fobi: Frisörskräck

Det började för ett år sedan, då jag gick till en frisör, som verkade jätte trevlig. Men det skulle senare visa sig att hon var inkompetent och en fuljävel!

Jag hade relativt långt hår då, och som alla vet så är mitt hår egentligen lite lockigt, men hon kapade av mitt hår, det nådde knappt axlarna. Jag fick en chock eftersom jag verkligen inte trodde att hon skulle klippa så mycket. Och alla vet väl hur det ser ut när man har så kort lite halvlockigt hår? - Just det, jag såg ut som en tant. Jag kom hem och grät, så fult var det!

Fem dagar senare fick jag komma till en annan frissa, och hon klippte till det, så det blev en frisyr istället. Men jag blev då tvungen att platta håret, så det har jag gjort nu i ett år. Så det slutade ju bra ändå. Men nu har jag blivit rädd för att gå till frissan, jag är orolig varje gång.

Jag beställde tid till frissan idag eftersom jag inte klippt mig sedan i September. Så det är dags nu, men jag är faktiskt lite smått orolig. Men vad kan gå fel om man bara ska toppa sig?

1 kommentar:

Marängen sa...

Jag lovar, det kommer gå bra. Inget att oroa sig för ;p