tisdag 13 februari 2007

Pruttgubben!

Klockan var 17.35 igår när jag klev av bussen vid hagen. Jag var inte ensam om att gå av, bland dem som också gick av vid hagen var en gubbe i kanske 40-årsåldern med skägg. Han och jag började gå åt samma håll.

Vi gick på varsinn sida av vägen, men gick ändå ungefär jämsides. Rätt som det är hör jag en fjärt! Och jag tittar mig runt och ser ingen annan inom synhåll, än gubben på andra sidan gatan! Han pruttade! Han visste ju att jag gick där och kunde inte hålla sig? - Det var värsta brakskiten och jag skojar inte!

Jag kunde ju inte börja skratta där, jag ville ju inte vara elak, så jag fick hålla mig. Men när jag svängde av och han fortsatte framåt började jag skratta lite smått för mig själv. Det är inte varje dag man möter fjärtande gubbar när man är på väg hem från skolan:p

2 kommentarer:

Marängen sa...

Hahahahaha gud va kul :p Hoppas vi möter han på fredag :p haha

Tildie sa...

Haha, honom skulle inte jag vilja träffa. Tur att han inte släppte sin brakare på bussen. Alla hade väl tuppat av, och chauffören hade kört i diket. :P