onsdag 5 december 2007

Snart är det jul

För er som undrat hur det gick på obuktionen, så blev det ingen. Den blev inställd eftersom de inte hade något lik. Men vi ska få gå någon gång senare. När vet vi inte. Men vi fick gå en rundvandring där de obucerar. Det var ganska intressant. Och nu verkar inte obuktionen lika skrämmande som förrut men ändå vidrig.

Men men, skit i det. Det har redan hunnit bli december och första advent har redan varit. Det betyder att det snart är jul, vilket känns både roligt och skönt. Julen är så härlig och man får äta sig tjock, pynta och göra julgodis som bara ska ätas på julen. Dessutom blir det julskinka. Är inte det bästa som finns dagen före julafton då mamma precis gjort ordning skinkan på kvällen och man tar en bit med senap på och lägger på en macka och dricker julmust till? - Jag lägntar redan:)

På tal om mamma, så har hon och pappa åkt till Thailand och kommer inte hem förrän den 20 december. Jag är ganska avundsjuk, hade gärna velat följa med. tänk vad härligt och ligga på stranden och sola och bada, och bara ta det lugnt. De har det nog toppen där nere.

Tillbaka till julen. Jag har ett litet problem som stör mig, jag har inte tid att handla julklappar! Dessutom har jag ingen aning om vad jag ska införskaffa till alla möjliga männiksor. Men jag ska försöka klura ut något bra åt er alla. Så får man se vad tomten kommer med den 24 ;p

Inga kommentarer: