fredag 14 december 2007

Julstress

Efter att jag slutat skolan kom syrran in till Uppsala, vi skulle leta lite julklappar. Några har jag hittat till och andra inte. Men nu kan jag i alla fall säga att jag börjat med julhandlingen, vilket jag inte kunnat göra innan. Det har faktiskt varit en rolig dag :)

Jag börjar känna att det är jobbigt med alla julklappar hit och dit. Det känns mest som måsten, vilket det kanske också är, men det har aldrig känts på det här sättet. Just nu tycker jag att det är bara jobbigt. Stressa för att hitta presenter.

Den här julen är inte julklapparna det viktigaste, jag skulle lika gärna kunna vara utan. Fast om jag inte fick en enda julklapp, skulle jag nog bli ledsen, men det känns bara inte viktigt längre. Det jag längtar till är inte att få öppna en massa paket, utan det jag längtar allra mest till är dagen före julafton då man gör julgodis, julskinka och sätter upp granen. Då finns ingen stress, man tar det lungt och gör dessa saker lungt och stilla.

Men jag ska inte ljuga, visst är det kul att få julklappar och känna sig uppskattad, men just nu vill jag bara ha lúgn och ro och få koppla av.

Inga kommentarer: