tisdag 21 augusti 2007

Uppsala is my home?

Nu sitter jag här i mitt rum i Uppsala och skriver på min nyinköpta dator. Nu är jag uppsalabo. På riktigt. Nu bor jag i Uppsala. Det känns skumt och ändå har jag bara gjort det i 15 minuter.

Jag har inte riktigt hunnit med i allting som hänt. Jag slutade jobba i onsdags förra veckan, tittade på en lägenhet på torsdagen, började flytta över mina saker på lördagen och flyttade slutligen in på tisdagen (idag). Det har gått så fort och imorgon börjar skolan också. Jag har inte hunnit någon gång bara sätta mig ner och tänka igenom allt. Det har bara rullat på.

Jag kan fortfarande inte förstå att jag har flyttat hemifrån. Jag bor inte hemma hos mamma och pappa längre! Det är sjukt. Men man vänjer sig väl med tiden får jag hoppas. Kommer sakna Rimbo och alla kompisar, men jag har ju inte flyttat till världens ände och jag kommer ju vara i Rimbo ofta.

Sandra, du måste se min bokhylla ;)

Inga kommentarer: