torsdag 16 augusti 2007

Flyttar

Nu är det klart. Jag kommer att flytta till Uppsala. Nu kommer jag inte kunna säga att jag bor i Rimbo längre, utan jag bor i Uppsala, det känns helt sjukt.

Jag var och kollade på lägenheten, som jag kommer att bo i tillsammans med två andra tjejer, idag. Rummet var inte så stort, men större än det jag har nu, och lägenheten var jättefin. Jag bestämde mig med en gång att jag ville ha rummet, och fick därför det. Det känns jätteskumt. Jag ska börja flytta i helgen redan eftersom jag börjar skolan på onsdag.

Tjejen som jag kommer bo med är lika gammal som mig och hon är jättegullig, så det ska nog gå bra. Innan vi åkte så fick jag även nyckeln till lägenheten. Och lägenheten ligger väldigt centralt också, vilket är bra.

Det känns läskigt att flytta, alla kompisar bor ju här, och jag hittar ingenstans i den där staden. Jag har tänkt gå med karta de första 3 månaderna :p Men att kalla ett ställe som egentligen inte är ens hem för hem kommer kännas konstigt. Mitt hem är här i Rimbo, fast efter onsdag så är mitt "hem" i Uppsala. Skumt som fan.

1 kommentar:

Tildie sa...

Hoho. Roligt! Grattisgrattis! :D