söndag 15 juli 2007

Sämst på jobbet

Det är hemskt att behöva känna sig dålig på något fast man egentligen inte borde behöva det. Fast det egentligen inte finns någon anledning till det.

Ibland kan jag bara känna mig jättedålig på jobbet, eftersom jag borde vara den sämsta av alla sommarvikarier på min avdelning. Alla de andra som är vikarier har jobbat inom vården innan, och många har jobbat där innan och vet hur allting fungerar. Så kommer jag. Ny. Aldrig jobbat inom vården på det här viset innan. Inte konstigt att man är sämst. Det tar ju ett tag att lära sig också.

Men idag när jag jobbade, så märkte hur bra jag kan de här "bas"sakerna man måste göra varje dag. Jag kan det, och jag är duktig, för det mesta iallafall. Och jag gör det mesta precis som alla andra. Egentligen är det väl ingen som tycker att jag är dålig, utan det är mest jag som känner så vid vissa tillfällen. Men nu är det som om något har släppt, och jag känner mig inte så dålig längre.

Jag kan och jag är duktig för att vara ny.

Inga kommentarer: