fredag 20 juli 2007

Ordlek med konstiga svar

På jobbet idag gjorde jag en ordlek med en boende, som är lite smått virrig. Det hela gick ut på att jag skulle säga början på ett ordspråk och sedan skulle den boende fylla i resten. Och hon var ganska duktig, men jag fick en del konstiga svar.

Fortsättningen på nära skjuter... blev ingen sommar. ( Vad haren tog vägen och var hon fick sommar ifrån vet jag inte:p)

På början stark som en... fick jag istället frågan "Hur mycket kostar en björn idag?" (Annars brukar hon konstant fråga hur mycket en tidning kostar idag)

Men som sagt så sa hon oftast rätt. Vi testade först denna ordlek på några andra boende, men det gick inte så bra, de kunde inte. Men när hon var så duktig och svarade för det mesta rätt, så var Marie tvungen att gå och hämta chefen för att hon blev så glad, och visa vad bra vi lyckats med henne.

Det var riktigt roligt, och idag har jobbet varit jättekul:)

Inga kommentarer: