onsdag 9 april 2008

Vill ha vår!

Nu är det dags för en väderblogg. Var tog våren vägen?? - För några dagar sedan verkade allting så lovande, med sol, klar himmel och flera plusgrader. Men nu är det kallt och snöar! Jag fick till och med ha vinterjacka, halsduk och vantar när jag skulle gå ut idag. Trots detta frös jag. Jag vill att våren ska komma tillbaka igen!

På tal om absolut ingenting så har min blomma som jag fick av Julia och Hedvig när jag fyllde år, trots alla odds överlevt. Den har till och med växt nästan lite för fort och nästan lite för mycket. Men den lever, vilket jag inte trodde att den skulle göra efter så här lång tid! Kanske finns det hopp för mig också, annars brukar jag knappt kunna ta hand om en kaktus ens.

Blomman ska med när jag flyttar också, den ska få den speciella platsen i fönstret. Nu är det bara 3 dagar kvar. Börjar bli lite orolig, eftersom jag tror att det finns en läskig svartrockar i korridoren. Hoppas han är snäll, annars kastar jag blomman på honom. Hoppas det hunnit bli vår igen tills jag flyttar.

Over and out.

Inga kommentarer: