lördag 30 december 2006

Nu har sista hästen lämnat stallet

Nu äntligen har jag lyckats skaffa en blogg.
Även om det behövdes lite hjälp från min syster, så är mitt nya liv som bloggare igång. Nu kan man även följa med lite i vad som händer i mitt liv, och ni som har tjatat på mig att skaffa en blogg borde vara nöjda. ;p

Vad är det egentligen man ska skriva i en blogg? - Man kan ju inte vara vräka ur sig en massa saker, när det man skriver faktiskt är för allmänbeskådan, även om ingen är så intresserad av mina tankar så vill man inte skriva något störande. Jag ska dock göra mitt bästa.

Men iallafall så har den sista hästen(jag) lämnat stallet, och blivit med blogg, som så många andra.

Sinnesförvirring. Borta i huvudet. Tidig alzheimer. Detta är saker jag lider av just nu. Ungefär hälften av jullovet har gått och jag vet inte längre vad det är för dag. Hela dagen idag har jag tänkt att jag skulle ringa min vän Jill, för att höra hur det blir imorgon, men att jag måste vänta till kvällen för att hon jobbar. Men det är lördag idag och Jill är ledig! Jag har hela dagen trott att det varit fredag. Det var inte förrän jag pratade med Sandra i telefonen som det slog mig att det är lördag.

Det är inte bara nu min sinnesförvirring gör sig påmind. Den kommer och går. Dagarna innan vi slutade skolan visste jag inte om det jag gjort under dagen var något jag gjort förra veckan, igår eller om det var just idag. Man får hoppas att det inte är något allvarligt jag lider av, utan att det är tillfällig sinnesförvirring, och försvinner med tiden.

Nu har jag dragit iväg lite, och är det inte det man ska göra i en blogg? - Prata om saker, komma in på annat och sedan in förstå hur det hela gick till. Men iallafall så är summan av kardemumman att jag har skaffat blogg, tack vare alla som sagt åt mig att göra det. Så nu hoppas jag att alla ni som sagt åt mig läser också. ;p

1 kommentar:

Lady Starduck sa...

Vi har väntat så länge. Äntligen! ;)

Vi ses imorrn, miss confused! :P
Puss o kram!